نوشته شده توسط : پناهی نیا

تاثیرات زیره و روش های مصرف آن (2)

تاثیرات زیره و روش های مصرف آن (2)

•دمنوش دیگری که می تواند در کاهش چربی و لاغر شدن به شما کمک کند، استفاده از مخلوط  پودر زیره به همراه عسل است. همچنین می توانید درون سوپ ها، خورشت ها، و یا بعضی سالادها از زیره استفاده کنید. این نوع دمنوش که با زیره و عسل همراه است باعث از بین رفتن سموم بدن می شود، و به سوزاندن کالری بدن نیز کمک می کند.

تاثیرات زیره و روش های مصرف آن (2)

فیبر موجود در زیره به بهبود حرکات تور بدروم تیر 98 معده کمک کرده و باعث می شود تا آن ها با نظم بهتری کار کنند که در درمان یبوست نیز موثر است.

تاثیرات زیره و روش های مصرف آن (2)

دمنوش زیره برای افرادی که به کم کاری تیروئید مبتلا هستند نیز نوشیدنی مناسبی است، ولی برای افراد با پرکاری تیروئید مناسب نمی باشد. علاوه بر آن زیره دارای مقادیر زیادی آهن است که می تواند به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن نیز موثر باشد.

تاثیرات زیره و روش های مصرف آن (2)

•یکی دیگر از کاربردهای زیره کمک به تقوییت لثه ها و دهان است، که باعث از بین رفتن بوی بد دهان می شود. جویدن مقداری زیره در رفع بوی سیر و پیاز تاثیر زیادی دارد.

تاثیرات زیره و روش های مصرف آن (2)

•همینطور دمنوش زیره اختلالات قاعدگی و دردهای ناشی از آن را در خانم ها کاهش می دهد. زیرا که زیره خاصیت ضد درد و تسکین دهنده داشته و مصرف آن به خانم هایی که دچار دردهای قاعدگی شدید هستند، توصیه تور بدروم مرداد 98 می شود، و نیز می تواند سردردهای میگرنی در دوران قاعدگی را رفع کند. برای تهیه این دم نوش می توانید یک قاشق غذاخوری از زیره یا پودر آن را در مقداری آب جوش بریزید و به مدت ده دقیقه بگذارید تا دم بکشد و بعد با مقداری عسل میل فرمایید. این نکته را توجه داشته باشید که از مصرف زیاد زیره خودداری کنید، زیرا ممکن است فشار خون را نیز افزایش دهد.

تاثیرات زیره و روش های مصرف آن (2)

•خوردن زیره به زنان باردار توصیه نمی شود، و در صورت تمایل به خوردن آن باید که بسیار کم مورد مصرف قرار گیرد. زیرا ممکن است به دلیل آنکه زیره قند خون را کاهش می دهد به جنین آسیب وارد کند.

•چنانچه فردی نیز مبتلا به دیابت است تور بدروم شهریور 98 و از دارو مصرف می کند، باید در خوردن زیره احتیاط نماید. همچنین افراط در مصرف زیره می تواند باعث آسیب به کلیه ها و کبد نیز شود.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: تاثیرات زیره و روش های مصرف آن (2),درمان دیابت با مصرف زیره,مصرف زیره با عسل,تقوییت لثه ها با زیره ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

خاویار 1

خاویار 1

خاویار یکی از ارزشمندترین غذاهای خوراکی در جهان است که طعم و بوی خوشایندی دارد. به طورعمده پروتئین هایی که در خاویار موجود هستند، شامل اسیدهای آمینه آرژنین، ایزولوسین، هیستامین و میتونین می باشند. چربی های موجود در خاویار نیز به دو دسته عمده تقسیم می شوند که 25 درصد آنها را کلسترول و 75 درصد دیگر را لیستین تشکیل می دهد.

برای خرید بلیط بدروم به وبسایت آژانس مسافرتی چهارفصل به نشانی chaharfasl . net مراجعه نمایید. 

 

خاویار (1)
به نظر برخی کلمه خاویار واژگون شده خاگ آور به معنی تخم آور می باشد، که بعدها به خاویار تغییر شکل پیدا کرده است. و به عقیده دهخدا کلمه خاویار از ریشه ترکی یا تاتاری گرفته و درج شده است.

خاویار (1)

خواص خاویار:

خاویار در پیشگیری از بیماری های عصبی عالی است. مصرف این ماده خوراکی ارزشمند همچنین باعث جلوگیری از افسردگی و بیماری های قلبی و عروقی می گردد، زیرا که خاویار حاوی منابع زیاد اسیدهای تور بدروم چرب امگا3 می باشد.

خاویار (1)

طی مطالعاتی ثابت شده که در کشورهایی که ماهی خاویار جزو اصلی ترین غذاها در رژیم غذایی است، افراد کمتری به نسبت کشورهای دیگر دچار افسردگی هستند.

خاویار (1)

وجود امگا3 در خاویار عامل کاهنده کلسترول در خون می باشد که فرد را از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی حفظ می کند. از خاصیت های دیگر مصرف خاویار پیشگیری از بیماری هایی نظیر آرتریت روماتوئید ( التهاب مفاصل )، بیماری های دستگاه گوارش و بعضی از انواع سرطانهاست. همچنین خاویار به دلیل آنکه غنی از آهن هم می باشد توصیه می شود افراد مبتلا به کم خونی آن را در وعده های غذایی خود جایگزین و میل نمایند.

خاویار (1)

خاویار جزو اشرافی ترین صبحانه های جهان محسوب می شود بسیاری آن را به همراه زرده تخم مرغ با کمی پیاز و یا خالی میل می کنند؛ و عده ای نیز با کمی نان و قاشق کوچکی از خاویار آن را می خورند. افرادی هم  هستند که از بوی بد ماهی تور بدروم تابستان 98 مانند و شوری خاویار خوششان نمی آید.

خاویار (1)

نوع خاویار هر منطقه از نظر رنگ آن فرق می کند. خاویار ایران و جنوب روسیه سیاه و شناخته شده است. و خاویار سرخ که در سیبری و و خاور دور می باشد که علاقه مندان خاص خود را نیز دارد، از لحاظ کیفیتی پایینتر از خاویار سیاه است، که البته هر دو در طعم هیچ فرقی با هم نمی کنند. و خاویار نوع طلایی یا زرد که در پایینترین سطح کیفیتی از دو نوع دیگر قرار دارد.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: خاویار,خواص خاویار,خاویا سیاه,خاویار سرخ,خاویار زرد یا طلایی ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

خاویار 2

خاویار 2

مهمترین منبع تولید خاویار در دریای خزر واقع شده که 93 درصد ذخایر آن را در خود جای داده است. به طوریکه زیستگاه 5  نوع از مهم ترین ماهی های خاویاری جهان در دریای خزر می باشد. بیشترین مراکز صید این ماهیها نیز کرانه شرقی دریای خزر یعنی بندر ترکمن است که به تنهایی نیمی از خاویار ایران آنجا استحصال می گردد.

خاویار (2)

انواع ماهی های خاویاری:

فیل ماهی: فیل ماهی بزرگترین ماهی آب های داخلی در ایران می باشد که از لحاظ تولید خاویار رتبه اول را از آن خود کرده است. طبق آمار نمونه ها حدود 1400 کیلو گرم خاویار را فیل ماهی تولید می کند، که کشور ایران به تنهایی قیمت تور بدروم رکوردار 620 کیلوگرم از خاویار این ماهی است.

خاویار (2)

طاس ماهی یا چالباش: گونه های ماهی چالباش در تمام دریای خزر می باشد که خاویار آن به رنگ طلایی است، و از لحاظ رتبه در جایگاه سوم ارزش است، و از سن 12 تا 16 سالگی به تخم دهی رسیده و بالغ می شود.

خاویار (2)

ماهی خاویار شیب: ماهی خاویار شیب به خاطر تخم ریزی به سواحل ایران مهاجرت می کند، و در رودخانه های آبریزی دریای خزر تخم های خود را می ریزد، و از لحاظ خاویارش در رتبه چهارم قرار دارد.

ماهی اوزون برون: کوچک ترین ماهی خاویار دریای خزر اوزون برون می باشد که در ایران به اشتباه تمام ماهی های خاویار را به نام آن می شناسند. از لحاظ کیفیتی  ماهی اوزون برون به دلیل ریزی خاویارش در رتبه پنجم ارزش است.

خاویار (2)

استروژها یا ماهی های خاویار از خانواده طاس ماهیان از جمله گونه های آبزی هستند که از قدمت چند صد میلیون سال پیش در زمان ژوراسیک می زیسته اند. و برای همین است که به ماهی های خاویار لقب فسیل های تور لحظه آخری بدروم زنده جهان را داده اند، که به همراه با تکامل فیلوژنی تا به امروز بازمانده اند.

خاویار (2)

انواع گونه ها و ریز گونه های این ماهی ها در جهان فقط 27 نوع گزارش شده است، که 6 نوع آن در دریای خزر زندگی می کنند.  ارزش ماهی خاویاری نه صرفا به خاطر گوشتشان، بلکه به دلیل تخم آنها است. همینطور به خاویار سیاه در جهان مروارید سیاه به دلیل  ارزش بالایی که دارد لقب داده اند نرخ تور بدروم که ایران مفتخر است از این حیث بیشترین تولید خاویار سیاه را در جهان دارا باشد.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: خاویار,انواع ماهی های خاویاری,فیل ماهی,طاس ماهی,ماهی اوزون برون ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

خواص درماني گل ختمي

خواص درماني گل ختمي

خواص درمانی گل ختمی

شايد براي برخي از ما عجيب باشد که گل ختمي نيز مانند بسياري از گياهان دارويي، خواص درماني دارد. برگ ها، گلبرگ ها و ريشه ي اين گياه ارزشمند داراي خواص درماني بسياري است و معمولا به صورت دمنوش مورد استفاده قرار تور بدروم مي گيرد.

گل ختمي گياه بومي اروپا، آفريقا و آسيا است و در برخي از مناطق و کشورها به عنوان ادويه نيز استفاده مي شود. اين گياه داراي رنگ هاي مختلفي است و معمولا به رنگ هاي سفيد، قرمز و ياسي ديده شده است.

در اين مطلب، تعدادي از خواص درماني گل ختمي را بيان خواهيم نمود.

خواص دارويي گل ختميخواص درمانی گل ختمی

1- برطرف کننده التهاب ريه: گل ختمي داراي ماده اي با عنوان فلاونوئيد است که اين ماده در درمان التهاب ريه و سرفه هاي مزمن ناشي از آن بسيار موثر است. به همين دليل در طب سنتي دمنوش گل ختمي براي درمان سرماخوردگي و مشکلات تنفسي ناشي از آن توصيه شده است.

2- بهبود اختلالات گوارشي: دمنوش گل ختمي به عنوان يک ملين طبيعي شناخته شده است و براي برطرف کردن مشکلات گوارشي به ويژه يبوست کاربرد فراوان دارد. همچنين مصرف روزانه اين دمنوش، در برطرف کردن کوليت، التهاب معده رزرو تور بدروم، زخم معده و ريفلاکس اسيد معده به مري موثر مي باشد.

3- آسم: آسم يکي از مشکلات دستگاه تنفس است. چاي گل ختمي با داشتن ميزان زيادي تانين، فوليک اسيد، فلاونوئيد و روغن هاي فرار ديگر، تاثير بسزايي در بهبود آسم و سرفه هاي ناشي از آن دارد.

4- برطرف کننده مشکلات کليه: يکي از مشکلاتي کليه، ايجاد سنگ در اين عضو است. دمنوش گل ختمي يکي از داروهايي گياهي بسيار موثر براي برطرف کردن سنگ هاي کليه است. همچنين مصرف منظم اين دمنوش در درمان عفونت کليه نيز موثر است. علاوه بر اين اين گياه ادرارآور است و در برطرف نمودن مشکلات مربوطه نيز کاربرد دارد.

5- کاهش فشار و کلسترول خون: در طب سنتي ايراني، از دمنوش گل ختمي براي تنظيم فشار خون و پايين آوردن کلسترول بد خون استفاده مي شود.

خواص درمانی گل ختمی

6- کاهش وزن: مصرف منظم عصاره گل ختمي، متابوليسم بدن را تنظيم کرده و موجب کاهش وزن مي شود.

7- درمان کبد چرب: مصرف دمنوش گل ختمي از رسوب چربي در کبد جلوگيري مي‌کند و در درمان برخي از انواع کبد چرب موثر است.

8- درمان سرطان: در طب سنتي براي درمان برخي از سرطان ها از دمنوش گل ختمي استفاده شده است. البته مطالعات در اين مورد هنوز ادامه دارد.

9- کاهش دماي بدن: در طب سنتي برخي از کشورها، براي کاهش دماي بدن ناشي از تب، از دمنوش گل ختمي استفاده مي شود.

10- درمان مشکلات پوست و مو: براي درمان برخي از بيماري هاي پوست و مو، مانند شپش و شوره سر، از گل ختمي مي توان استفاده کرد. همچنين براي برطرف کردن جراحت هاي پوستي، مي توان از خمير برگ گل ختمي به عنوان ضماد استفاده کرد.

11- درمان خارش، التهاب و عفونت واژن: مي توان آفر تور بدروم براي برطرف کردن مشکلات گفته شده، از نشستن در وان آب حاوي عصاره گل ختمي بهره برد.

طرز تهيه دمنوش گل ختميخواص درمانی گل ختمی

براي تهيه دمنوش گل ختمي مي توان مقداري برگ و گل ختمي خشک را در يک ليوان آب جوش اضافه کرده و سپس به مدت 10 دقيقه اجازه دهيد تا دم بکشد.

نوع ديگري از دمنوش اين گياه را از ريشه آن تهيه مي کنند که به اين شرح است: 25 گرم ريشه گل ختمي را در يک ليتر آب قرار داده و اجازه دهيد جوشيده تا عصاره ريشه به خوبي خارج شود. سپس دمنوش حاصل را صاف کرده و ميل نماييد.

موارد منع مصرف گل ختمي

با وجوي که گل ختمي داراي خواص دارويي بسياري است، اما مصرف هر نوع دمنوش، عصاره و چاي اين گياه و ريشه آن براي زنان باردار ممنوع است.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: خواص درماني گل ختمي,خواص دارويي گل ختمي,طرز تهيه دمنوش گل ختمي,موارد منع مصرف گل ختمي ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

چگونه آزمايش خون خود را تفسير کنيم؟

چگونه آزمايش خون خود را تفسير کنيم؟

چگونه آزمایش خون خود را تفسیر کنیم؟

اغلب ما براي يک بار هم که شده آزمايش خون داده ايم. آزمايش خون يکي از مطمئن ترين راه ها براي تشخيص انواع بيماري هاست. اما در برخي از موارد، پس از گرفتن جواب آزمايش، بيمار به پزشک دسترسي ندارد و همين امر موجب مي شود براي مطلع شدن از وضعيت جسماني و يا بيماري خود دچار مشکل شود. به همين دليل بهتر است نکاتي را که در اغلب آزمايشات خون وجود دارد، بدانيد تا دچار استرس نشويد.

عبارات موجود در برگه آزمايش

هر نوع آزمايشي که پزشک براي شما نوشته باشد، در زير ستوني تور بدروم تیر 98 با عنوان Test نوشته شده است. در اغلب آزمايشات خون، آزمايش‌هاي هورموني، تست قند خون، چربي و ميزان سلول‌هاي خوني درخواست شده است. البته بسته به بيماري، ممکن است موارد خاصي هم در برگه آزمايش وجود داشته باشد.

نتيجه آزمايش در زير ستوني با عنوان Result نوشته شده است. همچنين واحد اندازه گيري نيز در ستون سوم با عنوان Unit نوشته شده است.

هر آزمايشي يک محدوده نرمال دارد که مقادير آزمايشات در زير عبارت Normal Range نوشته شده است. البته اين محدوده بر اساس سن و جنسيت داراي مقادير مختلفي است. همچنين در اين ستون م خطر هم با عنواني همچون مرز خطر با Border Link، خطرناک High Risk و کم خطر Low Risk نمايش داده مي شوند. البته در صورتي که موردي در آزمايش مربوطه يافت نشود عبارتNot Seen يا Negative نوشته مي شود.

آزمايش خون نرمالچگونه آزمایش خون خود را تفسیر کنیم؟

در شرايطي که شرايط جسمي بيمار مطلوب باشد و نتايج آزمايشات وي در محدوده نرمال قرار داشته باشد، آزمايش خون نرمال است. اما بهتر است در هنگام مراجعه به پزشک نتايج آزمايشات قبلي خود را نيز همراه داشته باشيد تا پزشک با مقايسه نتايج دو آزمايش و تغييرات احتمالي، توضيحات لازم را در خصوص وضعيت سلامتي تان، بدهد.

تعيين محدوده نرمال با توجه به جنسيت و سن

نتايج نرمال بسياري از آزمايشات با توجه به جنسيت متفاوت است. به عنوان مثال ميزان طبيعي گلبول‌هاي قرمز خون در مردان 5 تا 6 ميليون در ميکرومتر و در زنان 4 تا 5 ميليون در ميکرومتر مي باشد.

همچنين نتيجه بسياري از آزمايشات با توجه به سن افراد متفاوت است و در هر رنج سني ميزان نرمال خاص خود را دارد. البته در برخي موارد نيز رنج نرمال در همه سنين يکسان است، اما پزشک معالج با توجه به سن بيمار و شرايط جسمي خاص او تور بدروم مرداد 98، نظر قطعي را بيان مي کند.

منفي بودن نتيجه آزمايش به چه معناست؟چگونه آزمایش خون خود را تفسیر کنیم؟

منفي بودن نتيجه هر آزمايش خوني نشانه آن است که فرد داراي عوامل خطرزاي بيماري مانند ويروس يا باکتري نيست و در واقع به معناي عدم ابتلا به بيماري است.

آیا امکان ايجاد اشتباه در نتيجه آزمايش وجود دارد؟

در برخي موارد نتايج آزمايش با نتايج مورد انتظار پزشک همخواني ندارد و يا با اطلاعات پزشکي کاملا در تضاد است. در چنين شرايطي پزشک براي اطمينان از نتايج آزمايش از بيمار مي خواهد تا بار ديگر آزمايش را تکرار کند. اين مورد نگران کننده نيست و ممکن است به هر دليلي در نتيجه آزمايش اشتباهي رخ داده باشد. بنابراين با انجام آزمايش دوباره، نتايج با هم مقايسه شده و نتيجه صحيح مشخص مي گردد.

دستگاه هاي هر آزمايشگاه محدوده نرمال را مشخص مي کنند

شايد عجيب به نظر برسد اما هر دستگاه تست خوني محدوده نرمال خاص خود را دارد و نتيجه يک آزمايش واحد در آزمايشگاه هاي مختلف ممکن است متفاوت باشد. به همين دليل حتما به محدوده نرمال مشخص شده در برگه آزمايش دقت کنيد و نتيجه آزمايش تور بدروم شهریور 98 خود را با توجه به آن بسنجيد.

تداخل در نتيجه آزمايشچگونه آزمایش خون خود را تفسیر کنیم؟

دلايل گوناگوني وجود دارد که نتيجه يک آزمايش واحد در يک آزمايشگاه واحد، غير طبيعي و داراي تغييرات غيرعادي باشد. اين دلايل عبارتند از: مصرف داروها، استرس، ناشتا نبودن، بارداري، تفاوت در ساعتي که آزمايش خون در آن انجام گرفته است، ورزش، افسردگي و...

در چنين شرايطي معمولا نياز است تا آزمايش دو مرتبه تکرار شود. البته بهتر است اين موضوع با پزشک درميان گذاشته شود.

نتايج خارج از محدوده نرمال

نتايج خارج از محدوده نرمال هميشه به معناي ابتلا به بيماري نيست. در واقع 5 درصد از افراد سالم به دلايلي نتايج خارج از محدوده دارند.

ميزان خطا در آزمايش

امروزه با پيشرفت علم پزشکي، آزمايشگاه ها نيز با انجام کنترل کيفي و کاليبراسيون دستگاه ‌‌هاي خود، ميزان خطاهاي خود را به حداقل ممکن رسانده اند.

آيا احتمال دارد نتيجه يک آزمايش به اشتباه مثبت بيان شود؟

چگونه آزمایش خون خود را تفسیر کنیم؟

بهتر است براي تاييد نتيجه آزمايشات مربوط به غربالگري، آزمايشات مشخص تري انجام گيرد و سپس با توجه به نتيجه دو آزمايش، نتيجه کلي ارزيابي شود. به عنوان مثال احتمال دارد در تست سريع بيماري ايدز، نتيجه آزمايش بيمار، مثبت بيان گردد. اما بايستي براي اطمينان از اين نتيجه، تست هاي دقيق تري که ميزان پادتن ها را به صورت کاملا دقيق اندازه گيري مي کنند، انجام گيرد. چرا که ممکن است بيمار دچار بيماري ديگري مانند بيماري هاي سيستم ايمني باشد و به علت توليد آنتي بادي هاي خاص، نتايج تست اشتباه شده باشد.

 

 
 

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: چگونه آزمايش خون خود را تفسير کنيم؟,آزمايش خون نرمال,تعيين محدوده نرمال با توجه به جنسيت و سن,منفي بودن نتيجه آزمايش به چه معناست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

روش هاي پيشگيري از بارداري

روش هاي پيشگيري از بارداري

روش های پیشگیری از بارداری

امروزه روش هاي بسياري براي پيشگيري از بارداري وجود دارد. اما هر فرد بايستي با توجه به شرايط جسمي و سلامتي خود، روش مناسب را انتخاب نمايد.

البته روش هاي طبيعي جلوگيري از بارداري نيز، از حاملگي پيشگيري مي کنند، اما در مقابل عفونت هایي که از راه رابطه ی جنسي منتقل می شوند، روش هاي کارآمدي به شمار نمي روند. تنها راه محافظت از خود در مقابل عفونت هاي منتقله از راه جنسي و يکي از ساده ترين روش هاي جلوگيري از بارداري، استفاده از کاندوم مي باشد.

برای خرید بلیط بدروم به وبسایت آژانس مسافرتی چهارفصل به نشانی chaharfasl . net مراجعه نمایید. 

 

کدام روش ها براي جلوگيري از بارداري موثر است؟

در اينجا چند روش جلوگيري از بارداري بعد از رابطه را بيان مي کنيم و ميزان اثربخشي هر روش را با توجه به تعداد زناني که با استفاده از آن روش باردار شده اند، مورد بررسي قرار مي دهيم.

تذکر: به عنوان مثال، اگر روش مورد نظر پيشگيري از بارداري 99 درصد موثر باشد، 1 زن از هر 100 نفر که از آن استفاده مي کند، در يک سال باردار مي شود.

همچنين اگر روش مورد نظر، به درستي مورد استفاده قرار نگيرد، به همان نسبت موثر نخواهد بود.

روش هاي جلوگيري از بارداري که بيش از 99% موثر هستند، عبارتند از:

-ايمپلنت ضد بارداري (سه سال)

-سيستم داخل رحمي يا IUS     (پنج سال)

-دستگاه داخل رحمي، يا IUD ( پنج تا 10 سال)

-عقيم سازي زنانه تور بدروم (دائمي)

-وازکتومي مردان (دائمي)روش های پیشگیری از بارداری

روش هاي جلوگيري از بارداري زير اگر هميشه به صورت درستي استفاده شوند که 99% موثرند؛ اما از آنجايي که معمولا در برخي موارد اشتباهاتي در استفاده از آنها رخ مي دهد، در بيشتر موارد حداکثر 95% موثر مي باشند. اين روش ها عبارتند از:

-تزريق بارداري (هر 8 هفته يا هر 12 هفته تجديد، بسته به نوع)

-قرص ترکيبي (هر روز به مدت 3 هفته از هر ماه مصرف مي شود)

-قرص پروژسترون (هر روز مصرف مي شود)

-حلقه واژني (تجديد به صورت يک بار در ماه)

موارد زير در روش هاي جلوگيري از بارداري، 98-92% موثر هستند، اگر هر بار که رابطه جنسي داريد، به درستي استفاده شوند:

-کاندوم

-ديافراگم يا اسپرم کش

آيا مي توان براي جلوگيري از بارداري تور بدروم تابستان 98، از ترکيبي از روش هاي گفته شده استفاده نمود؟

روش های پیشگیری از بارداری

انتخاب روش جلوگيري از بارداري، در بيشتر موارد، بستگي به خود فرد دارد و در صورتي که شما فرد منظمي هستيد و در به کار بردن روش هاي مختلف، دچار سردرگمي نمي شويد، مي توانيد دو يا چند روش جلوگيري را انتخاب نماييد.

البته بسياري از افراد، ترجيح مي دهند، از يک روش جلوگيري استفاده کنند. اما در برخي موارد نيز ممکن است مجبور به استفاده از يک روش جايگزين شويد. بنابراين شناخت انواع روش هاي جلوگيري از بارداري مي تواند در زمان هاي مختلف موثر واقع گردد.

بسياري از ابزارهاي ضد بارداري مانند قرص هاي ضدبارداري، با استفاده از هورمون هايي که شبيه به هورمون هاي زنانه (استروژن و پروژستروژن) هستند، توليد مي شوند. پيشگيري از بارداري توسط اين روش ها براي برخي از زنان، مانند زناني که داراي شرايط پزشکي خاص مانند سرطان سينه هستند؛ مناسب نمي باشد. بنابراين اين دسته از زنان بايستي روش هاي جايگزين ديگري مانند روش هاي طبيعي جلوگيري از بارداري و يا روش هايي که از هورمون ها استفاده نمي کنند، را انتخاب نمايند.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: روش هاي پيشگيري از بارداري,کدام روش ها براي جلوگيري از بارداري موثر است؟,قرص پروژسترون,ديافراگم يا اسپرم کش ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

روش هاي طبيعي جلوگيري از بارداري

روش هاي طبيعي جلوگيري از بارداري

روش هاي طبيعي جلوگيري از بارداري در مقايسه با ديگر روش ها، چندان دقيق و موثر نيستند و به همين دليل نمي توان تنها با اتکا به آنها از بارداري ناخواسته، به صورت 100% جلوگيري کرد. البته استفاده از اين روش، در مقايسه با روش هاي ديگر بسيار راحت و ساده است و نيازي به استفاده از هيچ نوع دارويي نمي باشد. روش هاي طبيعي جلوگيري از بارداري عبارتند از:

1- شيوه تقويمروش هاي طبيعي جلوگيري از بارداري

داشتن رابطه جنسي در محدوده دوره تخمک گذاري، مي تواند موجب بارداري شود. اما خارج از اين محدوده زماني، امکان بارداري وجود ندارد.

براي به دست آوردن محدوده دوره تخمک گذاري به اين شيوه عمل نماييد:

-اگر سيکل ماهانه منظمي داريد، از روزي تور لحظه آخری بدروم که قرار است خونريزي ماه بعد شروع شود، 18 روز به عقب برگرديد. از اين روز به مدت 7 روز دوره خطر محسوب مي شود.

-اگر سيکل ماهانه منظمي نداريد، بر اساس 12 قاعدگي قبلي، محاسبات زير را انجام دهيد:

• از کوتاهترين دوره قاعدگي خود، 18 روز به عقب برگرديد تا اولين روز تخمک گذاري مشخص گردد.
• از طولاني ترين دوره قاعدگي، 11 روز به عقب برگرديد تا آخرين روز تخمک گذاري مشخص گردد.
• فاصله دو روز مشخص شده، دوره خطر محسوب شده و بايستي از روش هايي ايمني براي جلوگيري از بارداري استفاده نماييد.

2- شيوه اندازه گيري دماي بدنروش هاي طبيعي جلوگيري از بارداري

براي استفاده از اين روش، زنان بايستي نرخ تور بدروم هر روز قبل خروج از رختخواب دماي بدن خود را اندازه بگيرند. چرا که دماي بدن، 24-12 ساعت قبل از تخمک گذاري به اندازه 1 درجه کاهش يافته و پس از آن مجددا به دماي اصلي خود باز مي گردد.

زنان بايستي اين اعداد را يادداشت نمايند و پس از کاهش دماي بدن 3-2 شبانه روز از برقراري رابطه جنسي خودداري نمايند.

تذکر: براي استفاده از شيوه فوق، از دماسنجي استفاده کنيد که دقت بالايي داشته باشد.

3- شيوه منقطعروش هاي طبيعي جلوگيري از بارداري

اين روش زماني کاربرد دارد که مرد، کاملا بر روي حرکات خود کنترل داشته باشد. در اين روش قبل از اين که انزال صورت گيرد، مرد آلت تناسلي خود را از واژن زن خارج مي کند و مايع را خارج از آن تخليه مي کند. اين روش در حدود %25-%20 با شکست مواجه مي شود؛ اما در هر حال يکي از ساده ترين روش هاي جلوگيري از بارداري محسوب مي شود.

جهت رزرو تور بدروم به سایت آژانس چهارفصل به آدرس chaharfasl . net مراجعه کنید. 

 

4- شيوه بررسي مخاط موکوس

براي استفاده از اين روش، زنان بايستي به ايجاد تغييرات در مخاط موکوس در ناحيه دهانه رحم آشنا باشند.

تغييرات مخاط موکوس در اثر تغييرات سطح استروژن در اواسط دوره عادت ماهانه رخ مي دهد.

تغييرات مخاط موکوس شامل: تغيير غلظت، تغيير حجم و تغيير رنگ مي باشد. براي جلوگيري از بارداري ناخواسته با استفاده از اين روش، بايستي موکوس بررسي شود و هر زمان که مخاط موکوس، حالت عادي خود را از دست داده و چسبناک شود، احتمال بارداري بسيار بالاست و بنابراين بايستي از برقراري رابطه غير ايمن خودداري کرد.

رابطه جنسي در دوران عقدروش هاي طبيعي جلوگيري از بارداري

اگر خواهان برقراري رابطه جنسي در دوران نامزدي هستيد، براي جلوگيري از بارداري ناخواسته، بهتر است حد و حدود لازم را در برقراري اين رابطه رعايت کنيد. اين نکته را مد نظر داشته باشيد که در همه راه هاي طبيعي جلوگيري از بارداري، احتمال شکست وجود دارد. پس با سنجيدن تمام جوانب کار، اقدام به عمل نماييد.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: روش هاي طبيعي جلوگيري از بارداري,شيوه تقويم,شيوه اندازه گيري دماي بدن,شيوه منقطع ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

علت دو بار پريود شدن در يک ماه چه مي تواند باشد؟

علت دو بار پريود شدن در يک ماه چه مي تواند باشد؟

علت دو بار پريود شدن در يک ماه چه مي تواند باشد؟

در اغلب زنان ميانگين چرخه قاعدگي، 28 روز مي باشد. اما در برخي از زنان نيز اين چرخه در حدود 24 تا 38 روز متغير است. البته تغييرات چرخه قاعدگي مسئله جدي نيست و ممکن است هر خانمي آن را در طول زندگي خود تجربه نمايد.

اگر طول چرخه قاعدگي از 24 روز کمتر باشد، فرد در يک ماه دو بار پريود مي شود. اين مسئله مي تواند مشکل ساز باشد و نشانه اي بر وجود اختلال در عملکرد سيستم هاي بدن تلقي شود. بنابراين در صورتي که در يک ماه بيش رزرو تور بدروم از يک بار عادت ماهانه مي شويد؛ اين مسئله را جدي گرفته و به سادگي از کنار آن عبور نکنيد.

دلايل بروز دو بار عادت ماهانه در يک ماه

1- اگر شما به تازگي پريود شده ايد و چرخه قاعدگي نامنظمي داريد، نگران نباشيد. ميزان هورمون هاي بدن در دوران بلوغ بسيار نوسان دارند و همين امر موجب بروز اختلالاتي در چرخه قاعدگي مي شود.علت دو بار پريود شدن در يک ماه چه مي تواند باشد؟

2- در برخي موارد، به دلايل مختلف ممکن است طول يک چرخه قاعدگي از حداقل ميزان نرمال خود، کوتاه تر باشد و پس از طي کردن آن، بدن به شرايط عادي و نرمال خود بازگردد. در اين صورت فرد در يک ماه دو بارپريودي را تجربه خواهد نمود.

اگر اين اتفاق به ندرت براي شما مي افتد و پس از آن براي مدتي طولاني چرخه قاعدگي شما منظم مي شود، چندان مسئله جدي نيست؛ اما اگر به صورت مکرر دچار اين وضعيت مي شويد، حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه نماييد. پزشک با بررسي الگوهاي پريودي شما، علت بروز اين امر را شناسايي میکند که ممکن است وجود يک عفونت يا حتي مسئله اي جدي تری دليل آن باشد.

3- يکي ديگر از علل ايجاد اختلال در چرخه قاعدگي آفر تور بدروم، بيماري تحت عنوان اندومتريوز مي باشد. در اين بيماري، سلول هايي شبيه سلول هاي رحم در نقاط ديگر بدن رشد مي کنند و بافتي مشابه رحم را ايجاد مي نمايند.

اين بافت اضافه موجب ايجاد درد، گرفتگي و خونريزي هاي غيرعادي مي شود. در برخي موارد خونريزي ناشي از اين بيماري در حدي است که بيمار تصور مي کند، مجددا پريود شده است.

اگر چرخه پريودي نامنظمي داريد و بسيار زودتر از موعد مقرر پريود مي شويد، ممکن است به اين بيماري مبتلا شده باشيد. بنابراين به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا پزشک با انجام معاينات لگن و سونوگرافي، بيماري را تشخيص دهد و درمان مناسب را پيشنهاد نمايد.

علت دو بار پريود شدن در يک ماه چه مي تواند باشد؟

4- يائسگي دوره اي از زندگي زنان است که در طي آن با تغيير در ميزان هورمون هاي بدن، بسياري از واکنش هاي طبيعي بدن زنان مانند پريودي دچار اختلال مي شود.

دوره پيش از يائسگي ممکن است در برخي از زنان، 10 سال طول بکشد و در طي اين مدت اغلب زنان اختلالاتي همچون: نامنظمي در چرخه قاعدگي و خونريزي هاي غير عادي را تجربه مي کنند.

5- اختلال در عملکرد غده تيروئيد نيز يکي ديگر از دلايل قیمت تور بدروم بروز مشکل در چرخه قاعدگي است.

علت دو بار پريود شدن در يک ماه چه مي تواند باشد؟

غده تيروئيد، يکي از غدد مهم بدن است که با ترشح هورمون هاي خاص، ميزان ترشح ديگر هورمون هاي بدن را کنترل مي کند. اگر غده تيروئيد دچار کم کاري يا پرکاري شده باشد؛ يکي از علائم آن تغيير چرخه قاعدگي و خونريزي شديد يا کم در حين قاعدگي مي باشد.

6- يکي ديگر از علل اختلال در چرخه قاعدگي و خونريزي هاي غير عادي در اين دوران، رشد سلول هاي فيبروئيد در رحم است. اين سلول ها در اغلب موارد سرطاني نيستند اما با ايجاد مشکلاتي نظير: احساس فشار در لگن، تکرر ادرار، کمر درد و بروز درد در حين رابطه جنسي فرد را آزار مي دهند.

معمولا پزشکان با انجام معاينات لگن و سونوگرافي، اين بيماري را سريعا تشخيص مي دهند.

چه زماني به پزشک مراجعه نماييم؟علت دو بار پريود شدن در يک ماه چه مي تواند باشد؟

 

اگر فردي، در طول 3 ماه دو دوره يا بيشتر پريودي را در هر ماه دارد و يا خونريزي غيرعادي و سنگين تر از حالت عادي خود را تجربه کرده است؛ بايستي فورا به پزشک متخصص زنان مراجعه نمايد.

همچنين بيمار بايستي پزشک را از ساير علائم خود مانند: تغيير غير عادي وزن، تنگي نفس، احساس درد در ناحيه لگن، احساس درد يا خونريزي در حين رابطه جنسي، احساس ضعف غير عادي و ساير علائم ديگر خود آگاه نمايد؛ تا پزشک با بررسي آنها بيماري را تشخيص دهد.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: علت دو بار پريود شدن در يک ماه چه مي تواند باشد؟,يائسگي,اختلال در عملکرد غده تيروئيد,اندومتريوز ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

تغذيه سالم با مصرف حبوبات

تغذيه سالم با مصرف حبوبات

تغذيه سالم با مصرف حبوبات

اگر به هرم غذايي دقت کرده باشيد، گروه حبوبات در کنار گروه گوشت ها قرار دارد. دليل امر آن است که حبوبات نيز مانند گوشت ها، داراي ميزان قابل توجهي پروتئين هستند. هر چند ميزان پروتئين حبوبات از گوشت ها کمتر است، اما در مقايسه با ديگر گروه هاي مواد غذايي منبع مهمي براي تامين پروتئين مورد نياز بدن به شمار مي روند. به عنوان مثال يک فنجان لوبياي سفيد، 19 گرم پروتئين دارد.

البته براي داشتن يک تغذيه سالم، بهتر است حبوبات را در کنار ديگر گروه هاي مواد غذايي مانند غلات مصرف کنيم، چرا که اين دو گروه کمبودهاي تغذيه اي يکديگر را جبران مي کنند.

حبوبات با داشتن مقدار زيادي فيبر، موجب مي شوند تور بدروم مرداد 98 فرد زودتر از حالت معمول احساس سيري کند. همچنين قند موجود در حبوبات به آرامي آزاد مي شود و فرد کمتر احساس گرسنگي می کند. بنابراين براي افرادي که تمايل به کاهش وزن دارند، منبع غذايي بسيار مناسبي محسوب مي شود و متابوليسم بدن را تنظيم مي کنند.

البته اين ميزان از فيبر در برطرف کردن مشکلات دستگاه گوارش مانند يبوست و کاهش کلسترول خون نيز بسيار موثر است.

از ديگر مزاياي حبوبات مي توان به تنظيم قند خون اشاره کرد؛ که اين ويژگي براي افرادي که بايد قند خون خود را پايين نگه دارند، مفيد مي باشد.

علاوه بر اين، مصرف حداقل 2 بار در هفته حبوبات، به ويژه نخود و لوبيا احتمال ابتلا به بيماري هايي مانند ديابت، بيماري هاي قلبي عروقي و برخي از انواع سرطان ها را کاهش مي دهد.تغذيه سالم با مصرف حبوبات

مصرف منظم حبوبات، سيستم ايمني بدن را تقويت کرده و مقاومت بدن را در برابر انواع بيماري ها افزايش مي دهد.

حبوبات منبع غني از کلسيم هستند و به همين دليل براي رشد استخوان ها در دوران کودکي و جلوگيري از پوکي استخوان در بزرگسالي بسيار موثر خواهند بود.

همچنين حبوبات سرشار از پتاسيم و منيزيم هستند. اين دو عنصر در تنظيم فشار خون نقش اساسي داشته و در برطرف کردن مشکلاتي نظير بي خوابي هاي شبانه نيز تاثيرگذار مي باشند.

حبوبات منبع مهمي براي تامين آهن مورد نياز بدن مي باشند و همانطور که مي دانيد آهن يکي از مواد معدني بسيار ضروري در جلوگيري از بروز کم خوني است.

ميزان ويتامين هاي گروه B نيز در حبوبات بسيار بالاست تور بدروم شهریور 98 و به همين دليل در جلوگيري از بروز اختلالات عصبي و افسردگي و همچنين برطرف کردن آنها، نقش دارند.

نقاط ضعف حبوباتتغذيه سالم با مصرف حبوبات

در کنار همه مزايايي که براي مصرف حبوبات ذکر شد، مصرف اين مواد غذايي به دليل داشتن قندهاي غير قابل جذب، موجب بروز نفخ مي شوند.

دليل بروز نفخ آن است که قندهاي غير قابل جذب حبوبات بدون اين که در روده کوچک هضم شوند، وارد روده بزرگ شده و همين امر موجب بروز درد در ناحيه شکم، اسهال، توليد گاز و نفخ مي شود.

توصيه مي شود براي کاهش نقاط ضعف ذکر شده تور بدروم، از مصرف حبوبات کهنه شده، پرهيز کنيد. چرا که با کهنه شدن حبوبات، مواد غير قابل جذب در آنها تجمع کرده و از ميزان مواد مغذي آنها کاسته مي شود. به همين دليل هضم حبوبات کهنه بسيار مشکل تر خواهد بود.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: تغذيه سالم با مصرف حبوبات,نقاط ضعف حبوبات,ويتامين هاي گروه B,هرم غذايي ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پناهی نیا

درمان های خانگي عفونت هاي زنانه

درمان های خانگي عفونت هاي زنانه


درمان خانگي عفونت هاي زنانه

اکثر زنان حداقل يک بار در زندگي خود، به عفونت هاي زنانه دچار مي شوند. اغلب اين عفونت ها از نوع قارچي و مخمرها هستند و موجب ايجاد درد، خارش، سوزش، بوي نامطبوع و همچنين ترشح بيش از حد ناحيه تناسلي در زنان مي شود.

جهت رزرو تور بدروم به سایت آژانس چهارفصل به آدرس chaharfasl . net مراجعه کنید. 

 

اما علت ايجاد عفونت هاي قارچي زنان چيست و چگونه مي توان اين نوع عفونت ها را در خانه درمان کرد؟ در اين مقاله در مورد اين موضوعات، مطالبي را بيان خواهيم نمود.

درمان عفونت های زنانه در منزل

1- روغن درخت چاي: روغن درخت چاي به دليل داشتن خواص ضد قارچي از اهميت بسياري برخوردار است. البته براي جلوگيري از ايجاد حساسيت هاي پوستي حتما بايستي به صورت رقيق شده به همراه روغن هاي ديگر (روغن نارگيل، زيتون يا بادام شيرين) براي ماساژ ناحيه تناسلي مورد استفاده قرار بگيرد.

درمان خانگي عفونت هاي زنانه

2- روغن نارگيل: اين روغن نيز داراي خواص ضد قارچي است و مي تواند براي از بين بردن عفونت هاي داخل و خارج ناحيه واژن و کاهش درد و رنج ناشي از آنها، استفاده شود.

3- روغن پونه: روغن پونه با داشتن دو ماده ضد قارچ بسيار قوي، يکي از اثربخش ترين روغن هاي گياهي براي از بين بردن عفونت هاي زنانه مي باشد.

براي اين منظور، 5-3 قطره از روغن پونه را در حدود 31-28 گرم از روغن هايي مانند روغن نارگيل، روغن زيتون يا روغن بادام شيرين مخلوط کرده و سپس تا زماني که عفونت باقي است، 6-5 مرتبه در روز مصرف نماييد.

4- سرکه سيب: يکي از مواد موثر در از بين بردن انواع عفونت ها تور بدروم، سرکه سيب مي باشد.

براي از بين بردن عفونت هاي زنانه، حدود 80-70 ميلي ليتر سرکه سيب را به يک وان آب اضافه کرده و حدود 20 دقيقه در آن بنشينيد.

5- سير: سير يک آنتي بيوتيک طبيعي شناخته شده است و مي توان براي از بين بردن عفونت هاي ناحيه واژن نيز از آن استفاده کرد.

درمان خانگي عفونت هاي زنانه

براي بهره مندي از خواص درماني سير براي از بين بردن عفونت هاي زنانه، مي توان با مقداري سير له شده، ناحيه اطراف واژن را ماساژ داد. البته اين روش درماني براي افرادي که داراي پوست حساس هستند، کاربردي نبوده و ممکن است سوزش، خارش و تورم ناشي از عفونت را تشديد نمايد.

6- ماست پروبيوتيک: اين نوع ماست، حاوي باکتري هاي مفيدي است که به ايجاد تعادل بين باکتري ها و مخمرها در بدن کمک مي کند.

براي از بين بردن عفونت هاي زنانه، مي توان اطراف واژن را با ماست پروبيوتيک، ماساژ داد. البته مصرف خوراکي ماست پروبيوتيک نيز مي تواند مفيد واقع گردد.

7- آب نمک: نمک با داشتن خواص ضدباکتريايي خود مي تواند در از بين بردن عفونت هاي زنانه بسيار موثر باشد.

براي اين منظور، در يک وان آب گرم، يک پيمانه کوچک نمک تور بدروم تابستان 98 بريزيد و پس از حل کردن نمک در آب، حدود 20-15 دقيقه در آن بنشينيد.

8- آلوئه ورا: ژل موجود در برگ هاي آلوئه ورا نيز در درمان عفونت هاي زنانه بسيار کارآمد است.

درمان خانگي عفونت هاي زنانه

براي اين منظور پوست سبزرنگ آلوئه ورا را جدا کرده و با ژل موجود در ميانه برگ، ناحيه تناسلي خود را ماساژ دهيد.

9- رزماري: رزماري نيز داراي خواص ضدميکروبي است. براي استفاده از آن بايستي، مقدار برگ تازه رزماري را به مدت 20 دقيقه در آب ولرم خيس کنيد. پس از خارج شدن عصاره آنها، ناحيه تناسلي خود را با اين عصاره شستشو دهيد.

10- عسل: براي از بين بردن عفونت هاي زنانه خود توسط عسل، ناحيه تناسلي خود را با مقداري عسل ماساژ داده تا درد، سوزش و خارش آن بهبود يابد. پس از 20 دقيقه اضافه عسل را پاک کرده و محل را کاملا با آب شستشو دهيد.

11- کمپرس سرد: براي توقف سوزش و خارش ناحيه تناسلي مي توان از کمپرس سرد در اين قسمت استفاده کرد.البته مي توان کمپرس سرد را هم به صورت مستقيم و هم به صورت غير مستقيم استفاده کرد و اين بستگي به شرايط بيمار دارد.

چه عواملي علائم عفونت هاي زنانه را تشديد مي کنند؟

درمان خانگي عفونت هاي زنانه

1- شستشوي بيش از حد ناحيه تناسلي با مواد شوينده شيميايي مانند صابون يا شامپو

2- استفاده از لباس زير و شلوارهاي تنگ و چسبان، به ويژه اگر از جنس پلاستيکي باشند

3- خشک کردن ناحيه تناسلي با سشوار

4- استفاده از پمادهاي ضد قارچ که معمولا بدون نسخه تور بدروم تیر 98 به فروش مي رسند

5- استفاده از لوازم و ابزارهاي جلوگيري از بارداري مانند کاندوم، ژل هاي اسپرم کش و...

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: برچسب‌ها: درمان های خانگي عفونت هاي زنانه,درمان عفونت های زنانه در منزل,چه عواملي علائم عفونت هاي زنانه را تشديد مي کنند؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()